Dr Mollercollege

Wat wij bieden

Internationaal en tweetalig

Make your world, zeggen we op het Moller. Dus betrekken we de wereld ook bij vakken als biologie en wiskunde. Dat doen we omdat jij ook midden in de wereld staat. Je gaat naar school in je eigen vertrouwde omgeving en van daaruit leg je contacten met mensen over de hele wereld. Op het Moller doe je dat tijdens digitale gesprekken vanuit ons eigen schoolgebouw én tijdens excursies en reizen. Internationalisering komt bij alle vakken aan bod.

Bijzonder: als enige school in de omgeving kun je bij het Dr. Mollercollege kiezen voor tweetalig onderwijs (tto) op havo- en vwo-niveau. Bij ons leer je Engels spreken en schrijven op hoog niveau. Extra goed Frans en Duits leren kan ook. Lees meer over tto.

Jezelf zijn, samen met anderen

Iedereen is gelijkwaardig, vinden we op het Mollercollege. Op onze school accepteren we elkaar zoals we zijn. Makkelijk gezegd? Op het Moller is het écht zo! We vinden het belangrijk dat je kennis en vaardigheden opdoet, maar nog belangrijker is het dat je jezelf leert kennen. Bij ons krijg je de vrijheid om je persoonlijk te ontwikkelen, op een manier die bij jou past. We waarderen het als iemand helemaal zichzelf wil zijn. Tegelijkertijd mag onze vrijheid die van een ander nooit in de weg staan. Wij houden altijd rekening met elkaar en hebben respect voor elkaars grenzen.

Onderwijs afgestemd op jou

Wat je al weet, hoef je niet meer te leren. Op het Dr. Mollercollege onderzoeken we samen hoe jij je volledig kunt ontwikkelen, op een manier die bij jou past. We passen de lesstof aan op jou. Zo leer je wat jij nodig hebt en werk je toe naar je eindexamen. Bij ons werk je veel met je laptop. Daarop krijg je opdrachten op je eigen niveau. Vind je een bepaald onderwerp lastig? Dan krijg je wat meer oefeningen. Lukt het je makkelijk? Dan kun je sneller door naar een volgend niveau. Je leraar begeleidt je daarbij: hij inspireert je, motiveert je en daagt je uit.

Ons rooster bestaat vooral uit blokuren van 90 minuten. Door die langere lessen heb je maar een paar vakken per dag: lekker overzichtelijk en minder huiswerk. Tijdens de blokuren krijg je uitleg van de docent én heb je ruimte om zelfstandig te werken. Naast het vaste rooster hebben we op het Moller keuze-uren, voor extra uitleg over een bepaald vak of voor Mollertime, onze creatieve en sportieve projectlessen. Zo krijg je onderwijs dat afgestemd is op jou!

Een ruim en kleurrijk gebouw

In ons kleurrijke gebouw voel je je snel thuis. Er is genoeg ruimte om in de pauzes met je vrienden bij elkaar te zitten. We hebben gewone lokalen voor uitleg en open leercentra (OLC’s) waar je meer zelfstandig werkt. Er zijn mooie praktijklokalen voor de kunstvakken en een modern laboratorium voor de bètavakken (biologie, natuurkunde en scheikunde), waar je met de hele klas allerlei proeven kunt doen. Ook hebben we een prachtige sportaccommodatie. We delen het gebouw met de Walewyc Mavo.

Dr Mollercollege